ETIKETTEN

Naast interesse in onze bieren is er ook veel interesse in onze etiketten.
Geregeld krijgen wij de vraag of er ongebruikte etiketten beschikbaar zijn voor verzamelingen.
Daarom leek het ons wel leuk om een overzicht te hebben hoe het er in het begin eruit zag en hoe ze er nu uitzien. Alle etiketten bij elkaar.

IN HET BEGIN

De aller eerste labels van Gebroeders Roodbaard.

Begin 2016 vullen wij onze bieren af in kleine “steinie” flessen. De etiketten en huisstijl zijn ontworpen door de vrouw van de brouwer. Wij zijn super content over de stoere en strakke huisstijl. Als je tegenwoordig een blik werpt op de schappen van de slijter, zijn het voornamelijk donkere en hele drukke etiketten. Het oog trekt gelijk naar onze witte, heldere etiketten als ze erbij staan.

Links ook wel de achterkant is voor de informatie over de brouwerij en het bier. De ruimte voor de toen nog handgeschreven botteldatum. Rechts is de voorkant van het label met daarop het logo, de illustratie van de zwager en de naam van het bier. Net zoals de baard een mooie omlijsting van het gezicht is, zijn de rode strepen aan de boven en onderkant dat ook.

Er ging veel werk in het labelen zitten. Het printen, knippen en snijden, het schrijven en het plakken. De etiketten zijn rondom,gewikkeld en gelijmd.

Per bier zijn er 3 variaties te vinden. Een van Giel, een van Eelco en een van Mik. “Een soort van spaar ze allemaal”: grapte de vrouw van de brouwer eens. Jammer genoeg liet de lijm wel eens, of scheurde het papier door vochtig worden in de koelingen. Dat waren mooie leermomentjes die wij meenamen voor als wij toe waren aan een grotere stappen. Wanneer de productie en vraag groter zou worden zouden wij ook gaan kijken om labels te laten drukken.

NIEUWE FLESSEN

In 2017 hebben wij gekozen voor nieuwe flessen. Deze werden ook hoger en anders van vorm, dus het etiket moest ook meegroeien. Er werd ipv papieren labels een sticker etiket gekozen. De etiketten werden wat hoger en niet meer helemaal rondom. Aan de indeling veranderde niet veel. Links bleef de plek voor informatie over de brouwerij en het bier. Er was onder een ruimte uitsparing voor de sticker voor batchnr en botteldatum. Rechts het logo en de naam van het bier. Het grootste verschil was dat de illustraties van de zwagers nu allemaal op een label kwamen. Het zou dus 1 label per bier worden. De symbolen met o.a. EBU en EBC werden allemaal uiterst rechts gepositioneerd. Alle informatie is zo aan de achterkant en bij elkaar. In oktober 2017 is het zover. De vers gedrukte sticker etiketten zijn binnen. En ook het etiketteerapparaat is besteld en geleverd. Dat gaat even een heel stuk sneller en gemakkelijker! Alle eigen nummers zijn hetzelfde. Als ze Barrel aged zijn komt er een apart stickertje bovenop het label.

Labels sinds jan ’16

Labels sinds okt ’17

 

 

 

 

 

 

ETIKETTEN No. 2 t/m 11

 

ETIKETTEN SPECIALE BESTELLINGEN

Voor speciale bestellingen is het anders. Dan is het label iets langer en is het label in 3 delen opgedeeld.
Links informatie over de brouwerij en het bier, rechts over de samenwerking of informatie over een evenement en een smaakomschrijving. Daar is de ruimte voor de sticker voor batch en botteldatum gereserveerd. In het midden is alle ruimte voor de naam of wensen van de klant. De achtergrond kan ook daarbij betrokken worden.

LEES MEER OVER HET CHEERS FESTIVALBIER 2018

LEES MEER OVER DE BIERWINKEL TRIO

 

ETIKETTEN COLLAB BROEDERS

Voor Collaborations is het weer net even anders. Het label is hierbij ook langer en in 3 delen opgedeeld.
Links informatie over de brouwerijen en het bier. Hierbij komt ook de collab broeder in een illustratie erbij te staan. Onderaan zijn de twee logo’s te vinden. In het midden van het label komt de samensmelting van de twee logo’s in het collab broeder beeldmerk. De naam van het bier eronder. De achtergrond kan ook in thema zijn. De rechterkant is voor de samenwerking en een smaakomschrijving. Daaronder is de ruimte voor de sticker voor batch en botteldatum gereserveerd.

LEES MEER OVER HET COLLAB#01

LEES MEER OVER HET HOP D’ROP

Geen reactie's

Geef een reactie